آموزش عکاسی از جواهرات و زیورآلات + نورپردازی و ادیت

مدیر سایت ·4 خرداد 1402

عکاسی و نورپردازی از جواهرات

 

جواهرات به خاطر اندازه کوچکی که دارند در زمان عکاسی چه با استفاده از لنز های ماکرو چه با استفاده از اکستنشن تیوب ها ما با عمق میدان بسیار کمی رو به رو هستیم. اگر بخواهیم دیافراگم لنز را برای داشتن عمق میدان بیشتر ببندیم با دو مشکل رو به رو می شویم.

اول اینکه در بسته ترین حالت دیافراگم کماکان با کمبود عمق میدان مناسب رو به رو هستیم و دوم اینکه از اپرچر طلایی لنز فاصله گرفته و عکس ما شارپنس لازم را نخواهد داشت بنابراین بستن دیافراگم راه حل مناسبی برای حل مشکل عمق میدان نیست.

راه حل اینه که مجموعه‌ای از عکس‌ها رو با فوکس‌های متفاوت از جواهرمون بگیریم و بعد در فتوشاپ او‌نها رو به هم متصل می‌کنیم و یک عکس تمیز با فوکس کامل خواهیم داشت. بغیر از این خیلی مهم هست که بدونید چطور جواهرات براق رو نورپردازی کنید و برای دکور عکستون چه کارهایی رو می‌تونید انجام بدید.

 

تکنیک فوتواستکینگ در عکاسی

در این آموزش بهتون یاد میدم چطور با تکنیک «فوتو استکینگ» مجموعه ای از عکس ها رو با فوکس های متفاوت از قسمت های مختلف جواهر با نورپردازی مناسب عکاسی کنید و در فتوشاپ چطور این عکس ها را روی هم قرارداده و یک عکس کلی با فوکس کامل در تمامی نقاط جواهر داشته باشیم.

همچنین شما رو با نکات مهم عکاسی از جواهرات آشنا می‌کنم و یادتون می‌دم چطور از یه هد اسلایدر برای تکنیک فوتواستک استفاده کنید. چطور از اکستنشن تیوب‌ها استفاده کنید و چه لنزهایی برای این تیپ عکاسی مناسب هستند.

 

آموزش عکاسی جواهرات

عکاسی رشته ای گسترده با زیر تخصص های متعدد است و یکی از پیچیده ترین و با ارزش ترین آنها عکاسی از جواهرات است. عکاسی جواهرات خواه ثبت درخشش الماس، درخشش طلا یا ظرافت جذابیت ها باشد، به هر حال عکاسی جواهرات به چشمی تیزبین، دستی ثابت و درک عمیق از نور و ترکیب بندی نیاز دارد.

 

نکات مهم عکاسی از جواهرات و زیورآلات

همانطور که سفر یادگیری عکاسی جواهرات را آغاز می‌کنید، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. زیبایی جواهرات در جزئیات آنها نهفته است، بنابراین تمرکز بر عکس های واضح و نزدیک بسیار مهم است. نورپردازی خوب برای برجسته کردن درخشندگی سنگ های قیمتی و بافت فلزات ضروری است. یک لایت باکس یا یک چادر نوری می‌تواند به پخش نور و از بین بردن سایه‌ها کمک کند، در حالی که یک لنز ماکرو می‌تواند این جزئیات دقیق را ثبت کند.

یکی دیگر از جنبه های مهم عکاسی جواهرات و جذابیت، پس زمینه است. یک پس زمینه ساده و خنثی باعث می شود که جواهرات در مرکز توجه قرار گیرند. با این حال، از آزمایش با رنگ ها و بافت های مختلف برای ایجاد فضایی منحصر به فرد اجتناب نکنید.

 

دوره آموزش عکاسی از طلا و جواهرات مناسب چه افرادی است؟

دوره آموزشی عکاسی طلا و جواهرات برای عکاسان تازه کار و هم برای عکاسان با تجربه مناسب است. اگر طراح جواهرات یا خرده فروشی هستید که می‌خواهید محصولات خود را در بهترین حالت ممکن به نمایش بگذارید، این دوره برای شما عالی است. به همین ترتیب، اگر یک عکاس حرفه ای هستید که به دنبال گسترش نمونه کارهای خود هستید یا یک عکاس آماتور هستید که مشتاق کاوش در یک ژانر جدید است، درس های ارزشمندی در این دوره پیدا خواهید کرد.

این دوره همه چیز را از اصول اولیه تنظیم فضای عکاسی و انتخاب تجهیزات مناسب گرفته تا تکنیک های پیشرفته برای ثبت درخشش انواع جواهرات را پوشش می‌دهد. همچنین خواهید آموخت که چگونه عکس های خود را ویرایش کنید تا زیبایی آنها را بیشتر کنید.

در پایان، عکاسی از جواهرات و زیورآلات یک زمینه پر ارزش و چالش برانگیز است که هم به مهارت های فنی و هم به یک نگاه هنری نیاز دارد. با دوره جامع آموزش عکاسی از طلا و جواهرات، دانش و تجربه لازم برای ایجاد عکس های خیره کننده که هر کسی را مجذوب و تحت تاثیر قرار می‌دهد را به دست خواهید آورد. امروز به ما بپیوندید و سفر خود را در آموزش عکاسی جواهرات آغاز کنید.

 

از دیدن آموزش رایگان عکاسی، نورپردازی و فوتوشاپ جواهرات لذت ببرید.

 

برای دیدن آموزش های رایگان بیشتر به صفحه اصلی مجموعه آموزشی عکاسی، نورپردازی و فوتوشاپ فوتوموتو مراجعه کنید.

 

برای دیدن آموزش رایگان عکاسی، نورپردازی و ادیت جواهرات

به قسمت سرفصل ها برید.

عکاسی از جواهرات

اطلاعات دوره

مدرس دوره

سعید کاوه مدرس دوره

مینی دوره آموزشی رایگان

مشاهده رایگان
 
 

ویدیوهای دوره

 

اطلاعات دوره

مدرس دوره

سعید کاوه مدرس دوره

مینی دوره آموزشی رایگان

مشاهده رایگان

ویدیوهای دوره

گفتگو

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات دوره