دوره جامع مستر اسپیدلایت (MASTER SPEEDLIGHT)

مدیر سایت ·6 خرداد 1402

 

دانلود راهنمای دوره مستر اسپیدلایت به صورت PDF

 

یکی از دغدغه‌های عکاس‌ها تو هر سطحی از تجربه و دانش داشتن منابع نوری سبک و ارزون قیمتیه که بتونن راحت همه جا از اون‌ها استفاده کنند. چه تو استودیو، چه بیرون از استودیو در فضای باز و چه در جشن‌ها و مهمانی‌ها و سمینارها. درسته که اسپیدلایت‌ها قدرتشون در قیاس با فلش‌های استودیویی کمتره ولی این به معنای ناکارامدی اون‌ها به هیچ وجه نیست و وقتی درست یاد بگیرید که چطور ازشون درست استفاده کنید خواهید دید که با اندازه کوچک و قیمت مناسبشون چه نتایج حرفه‌ای و خاصی رو می‌تونید ازشون بگیرید. جمع و جور بودن و سبک بودن اسپیدلایت‌ها برای عکاسی خارج از استودیو یا جاهایی که نمی‌تونید تجهیزات سنگین ببرید خیلی مهم میشه. موضوع بعدی اینه که تقریبا همه اسپیدلایت‌ها گزینه‌های تخصصی مثل های‌سینک، TTL، استروبوسکوپیک، زوم و … رو دارند که اگر بخواهید تو فلش‌های بزرگتر اون‌ها رو داشته باشید باید هزینه خیلی زیادی رو پرداخت کنید و البته سایز فلشتون هم بزرگ میشه. دوره مستر اسپیدلایت برای این ساخته شد که خیلی از ذهنیت‌های غلط رو راجع به اسپیدلایت‌ها رو بعنوان فلش‌های نسبتا ارزون‌تر از بین ببره و به عکاس‌ها کمک کنه که بتونن از اسپیدلایت‌های خودشون با آموزش‌های این دوره نهایت استفاده رو ببرن و بتونن تو شرایط مختلف حرفه‌ای‌ترین نتایج ممکن رو بگیرن.

 

ضعف آموزشگاه‌ها
تقریبا هیچ آموزشگاهی نورپردازی با اسپیدلایت‌ها رو بصورت حرفه‌ای در دستور کار نداره.
• گاها اطلاعات کاملا غلط و نادرستی نسبت به ناکارآمد بودن اسپیدلایت‌ها به هنرجوها القا میشه.
• لازمه فهم درست استفاده از اسپیدلایت‌ها لمس واقعی کار با اون‌ها تو شرایط واقعیه که آموزشگاه‌ها بندرت تو دستور کار آموزشیشون این اصول رو لحاظ می‌کنند.
• دوری مسافت، ضعف دانش به‌روز اساتید، سختی حضور فیزیکی و … همه مواردی هستند که امروزه شرکت در دوره‌های آموزشگاه‌ها رو تحت تاثیر قرار داده.

 

تفاوت این دوره
• هیچ دوره‌ای مشابه این دوره و البته دوره‌های دیگه فوتوموتو تا الان برای فارسی‌زبانان وجود نداشته.
• کیفیت ضبط و استاندارد دوره مستر اسپیدلایت و دوره‌های دیگه فوتوموتو کاملا در سطح استاندارد جهانیه.
• دوره‌های فوتوموتو پشتیبانی کامل خود استاد کاوه رو بصورت مستقیم داره.
• دوره بنحوی تهیه و تنظیم شده که جای هیچگونه شک و شبهه‌ای برای هنرجو بعد از اتمام دوره نگذاره و کاملا در شاخه موردنظر حرفه‌ای بشه.

 

این دوره مناسب کیست؟

• همه عکاسان اعم از حرفه‌ای و آماتور.
• عکاسان جشن‌ها و مراسم‌های عقد، عروسی و تولد.
• عکاسان سمینارها، جشنواره‌ها و نشست‌ها.
• عکاسان کودک و نوزاد بخصوص اونهایی که کارک کودک تو فضای باز می‌کنن.
• عکاسانی که برای عکس‌های خانوادگی و یادگاری از اسپیدلایت استفاده می‌کنن.
• عکاسان حرفه‌ای فشن، پرتره و … که تو فضای باز و استودیو از یک یا چند اسپیدلایت برای عکاسی بصورت Off Camera استفاده می‌کنن.
• عکاسان حرفه‌ای محصولات که موضوع پرتابل بودن و Short Flash Duration برای فریز کردن حرکت تو عکاسی براشون حیاتیه.

 

جایگاه شما بعد از دیدن دوره مستر اسپیدلایت

بعد از دیدن این دوره و البته با تجربه و تمرین آموزش‌های دوره، شما تسلط کامل بر روی استفاده حرفه‌ای از اسپیدلایت‌ها در شرایط و سناریوهای مختلف رو خواهید داشت و این دوره کمکتون می‌کنه که عکاسی حرفه‌ای و جذابی رو بتونید با یک یا چند اسپیدلایت تجربه کنید. اگر عکاس عروسی، عقد و یا کودک هستید یا می‌خواهید این تیپ عکاسی رو شروع کنید این دوره شما رو از لحاظ نورپردازی به سطح کاملا حرفه‌ای می‌رسونه و اگر شما عکاسی حرفه‌ای تو ژانرهای دیگه می‌خواهید تجربه کنید و یا حتی برای ثبت عکس‌های حرفه‌ای خانوادگی دعدغه دارید، بعد از دیدن این دوره تمامی نگرانی‌هاتون در مورد عکاسی با اسپیدلایت‌ها برطرف و تبدیل به یه عکاس و نورپرداز حرفه‌ای می‌شید اما توصیه می‌کنیم اگر تازه دوربین خریدید اول حتما دوره مستر فوتوگرافی فوتوموتو رو ببینید و بعد این دوره رو شروع کنید چون پیش نیاز فهم کامل این دوره تسلط شما روی دوربین و لنزتونه.

 

فصل 1 – معرفی دوره

تو این بخش یه مرور کلی روی دوره مستر اسپیدلایت و تمام چیزهایی که قراره تو دوره یاد بگیرید خواهیم داشت. سرفصل‌ها و نکات مرتبط با اون‌ها به شما معرفی و تشریح میشه.

 

فصل 2 – آشنایی با اسپیدلایت‌ها

تو این فصل با اسپیدلایت‌ها، مزایا و معایبشون، تکنولوژی‌های خاصی که دارن و کلا اینکه چرا یه اسپیدلایت برای هر عکاسی لازمه، آشنا می‌شید.

 

فصل 3 – مفاهیم اصلی

اما قبل از ورود به دنیای اسپیدلایت‌ها خیلی مهمه که با یک سری از مفاهیم اصلی و معانیشون آشنا بشید و درک عمیق و درستی از اون‌ها رو برای استفاده صحیح از اسپیدلایتتون داشته باشید. تعاریف و مفاهبمی مثل سرعت سینک، TTL، استروبوسکوپیک، زوم، سینک با پرده دوم شاتر و …، بنابراین توی این فصل کاملا با این مفاهیم آشنا می‌شید و درک درستی ازشون پیدا می‌کنید و متوجه می‌شید که اسپیدلایت‌ها چقدر خوبن!

 

فصل ۴ – منوی اسپیدلایت‌ها

تو این فصل خیلی مفصل می‌ریم سراغ منوی اسپیدلایت‌ها، دکمه‌ها و کارکردشون، بدنه و امکاناتشون و یاد می‌گیرید که تمام مباحث و مفاهیم فصل‌های گذشته چطور روی اسپیدلایت‌ها فعال و تنظیم می‌شن. از اونجایی که فلش‌های برند گودوکس در بازار ایران مخاطب‌های زیادی رو دارند ما تمامی اسپیدلایت‌های معروف این کمپانی رو کاملا براتون تو این فصل آموزش دادیم و این اطمینان رو به شما می‌دیم که تقریبا تا ۹۹ درصد شما هر اسپیدلایتی رو که بعد از دیدن این دوره دست بگیرید می‌تونید راحت تنظیمات دلخواهتون رو روش انجام بدید و حرفه‌ای ازش استفاده کنید. البته از اونجایی که یک سری از اسپیدلایت‌های قدیمی شرکت کنون پیچیدگی‌های بیشتری رو دارند ما بصورت مجزا یک بخش رو به اسپیدلایت‌های قدیمی کنون اختصاص دادیم تا دوستانی که صاحب این اسپیدلایت‌ها هستند بتونن با نحوه کارکرد و تنظیماتشون آشنایی کامل پیدا کنن.

 

فصل ۵ – اتصال OFF CAMERA

درسته که مهم‌ترین مؤلفه یک اسپیدلایت قابلیت اتصالش به کفشک روی دوربینه اما خیلی وقت‌ها هست که شما دلتون می‌خواد برای نورپردازی حرفه‌ای تر اسپیدلایت خودتون رو از دوربین جدا و اصطلاحا بصورت OFF CAMERA باهاشون عکاسی کنید. تو این فصل بصورت کامل و حرفه‌ای با ابزار کنترل از راه دور اسپیدلایت‌ها آشنا می‌شید و یاد می‌گیرید چطور تنظیمات حرفه‌ای رو برای یک یا چند اسپیدلایت انجام بدید. اینجا هم به فراخور بازار ایران تمامی رادیوهای حرفه‌ای شرکت گودوکس رو بهتون معرفی و با کارکرد و منوهاشون کاملا آشنا می‌شید. بعلاوه با رادیوهای ساده‌تر و روش‌های اپتیکال و سیمی کنترل از راه دور اسپیدلایت‌ها کاملا آشنا می‌شید.
 
 

فصل ۶ – تجهیزات جانبی و مودیفایرها

همون‌طور که برای نورهای استودیویی کلی مودیفایرهای متنوع وجود داره که به کنترل شکل نور کمک می‌کنه، در مورد اسپیدلایت‌ها هم دقیقا همین‌طوره و ما طیف متنوعی از مودیفایرها رو برای اسپیدلایت‌ها داریم که می‌تونن تجربه عکاسی و نورپردازی با اسپیدلایت‌ها رو براتون خیلی حرفه‌ای‌تر کنن. بعلاوه تعداد زیادی از تجهیزات جانبی برای اسپیدلایت‌ها ساخته می‌شن تا کاراییشون رو خیلی راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر کنن. در این فصل شما رو با تمامی این مودیفایرها و تجهیزات جانبی بصورت خیلی م فصل آشنا می‌کنیم.
 
 

فصل ۷ – عکاسی عملی با مدهای متفاوت

حالا که دانشتون نسبت به اسپیدلایت‌ها، تنظیماتشون و کاراییشون تو فصل‌های قبل کامل شده، تو این فصل می‌ریم سراغ عکاسی عملی و تجربی تمامی مدهای مختلفی که میشه از اسپیدلایت‌ها استفاده کرد و بصورت عملی و دقیق عکاسی با این مدها رو انجام می‌دیم تا کاملا نحوه استفاده از هر مد اسپیدلایتتون براتون جا بیفته و بتونید بسته به نیازتون ازشون استفاده کنید.
 
 

فصل ۸ – اسپیدلایت‌ها در فضای بسته

تو این فصل یاد می‌گیرید که چطور از اسپیدلایتتون برای عکاسی پرتره تو استودیو با یک اسپیدلایت و دو اسپیدلایت استفاده کنید و بتونید با یک نورپردازی حرفه‌ای عکس‌های جذابی رو ثبت کنید. اما قسمت مهم دیگه این فصل برای زمانی هست که بخصوص عکاسان مجلس عقد و عروسی و یا تولد‌ها می‌خوان در جایی که نمیشه تجهیزات نورپردازی زیاد برد بتونن با یک اسپیدلایت عکس‌های حرفه‌ای رو ثبت کنن. بنابراین ما مدلمون رو عروس کردیم! و به یه دفترخونه عقد و ازدواج رفتیم تا در کنار سفره عقد خیلی عملی و واقعی یاد بگیرید چطور از اسپیدلایتتون استفاده کنید و از پس چالش‌هایی که باهاشون روبرو می‌شید بربیایید.
 
 

فصل ۹ – اسپیدلایت‌ها در فضای باز

و اما در آخرین فصل این دوره اسپیدلایتمون رو برمی‌داریم و می‌ریم در فضای باز تا یاد بگیریم چطور خیلی حرفه‌ای میشه از یک یا چند اسپیدلایت برای نورپردازی حرفه‌ای خارج از استودیو استفاده کرد. چطور از های‌سینک اسپید بهره ببریم؟ چطور میتونیم با استفاده از ژل‌های رنگی عکس‌های خلاقانه‌ای بگیریم؟ چطور با استفاده از رفلکتورها و دیفیوزر نورپردازی حرفه‌ای‌تری رو با اسپیدلایتمون تجربه کنیم؟ همه این‌ها قسمتی از چیزهایی هستن که تو این فصل قراره یاد بگیرید.
 
 
 
 
یاد گرفتن نورپردازی با اسپیدلایت‌ها به شکل اصولی و درست اون هم بدون صرف وقت و هزینه زیاد برای حضور در کلاس‌های عکاسی که اغلب غیر اصولی و غیر حرفه‌ای هستند برای اولین بار به زبان فارسی در این دوره بصورت کامل و مفصل آماده شده. اگر یاد گرفتن اصولی کار با اسپیدلایت‌ها برای شما دغدغه‌ست این دوره خیالت رو بابت هر چیزی که باید درست یاد بگیری راحت می‌کنه.
 
هر سؤالی هم داشتی میتونی از طریق سایت یا پیج اینستا ما بپرسی.
 
 
این دوره پشتیبانی کامل داره و می‌تونید از طریق واتس‌اپ با شماره ۰۹۳۰۶۷۵۲۵۲۱ با ما در تماس باشید.
 

 

 

اطلاعات دوره

زمان تخمینی: بیش از 10 ساعت

مدرس دوره

سعید کاوه موسس مجموعه آموزشی فوتومو

 

 
 

معرفی دوره (نمایش رایگان)

فصل 2

فصل 3

قسمت اول رایگان
قسمت دهم

فصل 4

قسمت اول رایگان

فصل 5

قسمت اول رایگان

فصل 6

قسمت اول رایگان

فصل 7

قسمت اول رایگان

فصل 8

قسمت اول رایگان

فصل 9

قسمت اول رایگان

اطلاعات دوره

زمان تخمینی: بیش از 10 ساعت

مدرس دوره

سعید کاوه موسس مجموعه آموزشی فوتومو

معرفی دوره (نمایش رایگان)

فصل 2

فصل 3

قسمت اول رایگان
قسمت دهم

فصل 4

قسمت اول رایگان

فصل 5

قسمت اول رایگان

فصل 6

قسمت اول رایگان

فصل 7

قسمت اول رایگان

فصل 8

قسمت اول رایگان

فصل 9

قسمت اول رایگان

گفتگو

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات دوره

زمان تخمینی: بیش از 10 ساعت